Fantoma Insulelor Feroe

25Mar10

M-am gândit să ating un subiect mai puţin discutat pe la noi: scena muzicală din… Insulele Feroe. Cu vreo 2 ani şi ceva în urmă eram la Londra împreună cu Palolo, să-i susţinem pe Grimus la GBOB. Câştigatorii ediţiei din 2007 au fost Boys in a Band din Insulele Feroe. Deşi părerile din culise despre ei au fost împărţite, este remarcabil că o trupă dintr-o ţărişoară de nici 50,000 de locuitori a câştigat în faţa unor trupe din UK, Germania, SUA, Islanda, Franta, etc.

The Ghost

Întâmplarea a făcut ca la începutul anului trecut să descopăr o nouă trupă din Feroe, de data asta la Cannes, cu ocazia MIDEM. Un omuleţ împărţea de zor fluturaşi pe unul din coridoarele Palatului Festivalurilor şi invita lumea la showcase-ul pe care urma să îl susţină cu trupa lui, The Ghost. Cu toate că am fost tentat să merg să-i văd, nu am mai ajuns, dar m-am reîntâlnit cu tipul care împărţea fluturaşi la cocktailul serii. Am aflat că el este chiar vocalul trupei, Filip Mortensen. Era foarte entuziasmat de concertul pe care l-au avut şi despre care am citit în revista festivalului apărută în ziua următoare. Un om foarte energic, pozitiv şi încrezător în potenţialul trupei, o atitudine pe care prea rar am văzut-o la muzicienii de la noi.

The Ghost

The Ghost (adică Filip Mortensen şi Urbanus Olsen) practică un electro-pop cu refrenuri foarte catchy, iar primele demo-uri trase pe calculatorul de acasă pot fi ascultate pe pagina lor de Myspace. Favoritele mele sunt „Something New” şi „Dream of Subach”. Trupa se pregăteşte să lanseze albumul de debut în luna mai, adăugând sound-ului actual o nouă dimensiune rock. Primul single va vedea lumina zilei în aprilie şi am o presimţire că se va strecura şi la noi, purtat pe undele Radio Guerrilla. Un album înregistrat şi produs în Insulele Feroe, care va fi lansat de o casă de discuri din Anglia. Deci se poate.

2 Responses to “Fantoma Insulelor Feroe”

  1. Daca vrei iti mai pot recomanda eu cateva:
    The Dreamz care canta in Danemarca (trupa de rock),
    Eivor Pálsdottir, a carei muzica mi se pare pur si simplu geniala (nu pot sa o incadrez intr-un stil) si care are mare succes nu numai in Feroe, a cantat si cu orchestra simfonica a DR1, cea mai faimoasa in Danemarca,
    Tyr, iara trupa de rock care foloseste baladele feroeze ca inspiratie (si care este printre cele mai frumoase),
    Ygdrasil.

    Si mai sunt.

  2. I’m extremely impressed together with your writing talents and also with the layout for your weblog.
    Is this a paid subject matter or did you modify it your self?
    Either way stay up the nice high quality writing, it’s rare to see a great weblog like this one nowadays..


Lasă un răspuns

