Handsome Furs @ Booha Bar

14dec.10

Am aşteptat cu destulă curiozitate concertul Handsome Furs, mai ales că îmi amintesc că am regretat venirea celor de la We Have Band doar la Bucureşti. De data asta cineva s-a mişcat foarte bine şi a III-a oară i-au adus şi la Cluj pe Hansome Furs, side-project al solistului de la Wolf Parade. Până acum 2 săptămâni nu ştiam mai nimic despre trupă, văzusem doar videoclipul „I’€™m Confused” şi mi-a plăcut. Adevărul e că după ce am ascultat ambele albume scoase până acum de Dan Boeckner şi Alexei Perry, această piesă e singura care mi-a sunat tot mai particular cu fiecare nouă ascultare. Poate pentru că aveam în minte imaginile videoclipului, sau poate pentru că melanjul lor de synth, punk şi pop sună foarte constant şi dark, cu tot cu vocea perfect integrată a solistului.

Nu trebuie să stai mult pe gânduri ca să-ţi dai seama că sunt canadieni, sound-ul lor este foarte elocvent: ritmuri de drum-machines pregnante, synth-uri anacronice, chitară înfundată, voce foarte „€œindie”… nici nu ştiu de ce, doar când am văzut machiajul lui Alexei mi-am amintit de Alice din Crystal Castels, duo-ul din Toronto. Joc scenic, atitudine înspre trash, inel gigantic, tremur parkinsonian al solistului, dans tribal al lui Alexei care era într-o continuă căutare a lui Dan, in timp ce el părea de multe ori şi schizoid. Totuşi, după acesta descriere care nu pare a avea nimic liniştitor, am rămas la sfârşitul concertului cu certitudinea că muzica lor este foarte personală şi toate aceste zbateri nu sunt doar în ritmul neiertător al sintetizatorului ci vin şi din plăcerea cu care cântă impreună. Parcă am pătruns în „€œiatacul” lor şi totul era foarte intim. Probabil că unii înţeleg mai puţin micile lor tabieturi. Oricum, cadrul din Booha Bar se potrivea perfect acestei situaţii voyeriste, mai ales că prin uşile de sticlă se vedea strada, iar în faţa scenei nu era loc să arunci un ac.

Ajuns în faţa lor, mi-am zis că Handsome Furs încă nu a spus tot ce ar putea spune şi că la a IV-a venire, probabil va avea şi mai mult public decât sâmbăta trecută. Au cântat în general piese de pe ultimul lor album, Face Control şi multe piese noi care sunau extraordinar de bine de la prima audiţie. Asta chiar dacă vocea solistului se auzea destul de pierdut, din păcate. Spiritele s-au încins pe la sfârşitului show-ului, publicul chemându-i de vreo 3 ori. Cuplul părea că s-a simţit bine, probabil tocmai pentru că atmosfera a fost atât de €”apropiată”.



3 Responses to “Handsome Furs @ Booha Bar”

  1. 1 Vali

    nu stiu tu unde ai stat, poate afara, dar se auzea foarte bine! puteai distinge si intelege fiecare cuvant…
    si unde sa mai intre public? ca era plin, domnu cronicar… vezi prin alte poze dovada

  2. 2 letham9

    Am stat chiar in fata scenei… si vocea se pierdea de multe ori pe la sfarsitul versului. Da…exact, unde sa mai intre public?


  1. 1 Handsome Furs – Sound Kapital « INDIESCOUTS

Lasă un comentariu